vrijdag 6 mei 2011

Naar de dokter...

enige tijd geleden werden we gebeld door de assistente van onze dokter met wat vragen over oa. het vaccineren van Eva en Julia. Ze misten ook nog wat gegevens van ons en uiteindelijk stelde ze voor om een 'meet and greet' met de huisarts te plannen.

Dinsdag was het moment daar, we zouden onze huisarts ontmoeten. We hebben echt ongelovelijk geluk dat we een huisarts hebben, want de meeste mensen staan jaren op een wachtlijst. Maar het blijkt maar weer dat het belangrijk is wie je kent, want door onze vriend (die huisarts is) kregen we meteen in plekje in zijn praktijk maar dan bij een andere huisarts.

We werden eerst door de nurse practitioners meegenomen en we werden allemaal gewogen en gemeten. Bij Bert en mij werd ook de bloeddruk gemeten en daarna moesten we even wachten op de huisarts.

Hij mocht meteen aan de slag, want sinds maandag zag ik er zo uit:


Een heel dik en pijnlijk oog, dat helemaal dicht zat.
Hij was onder de indruk (altijd fijn zo'n eerste indruk achter laten) en ik kreeg druppels voor geschreven, maar kreeg ook meteen een recept mee voor pillen want het was wel een erg heftige ontsteking en het was maar de vraag of de druppels voldoende zouden gaan werken (nu is het vrijdag en de druppels hebben er voor gezorgd dat de meeste zwelling en de pijn weg is, ik heb nu nog een hangend oog).
Daarna de medische geschiedenis doorgenomen. Ik mocht eerst en toen moest hij toch gedacht hebben; wat heb ik nu weer als nieuwe patienten gekregen, want mijn medische lijst is aardig lang.
Gelukkig zijn de andere drie zo gezond als het maar kan en was hij snel klaar met de rest van de gegevens invullen.
Eva en Julia's oren en ogen werden nog even bekeken en hij luisterde nog even naar ons hart. Ineens blijkt Eva een ruisje bij haar hart te hebben, maar dat was geen probleem (toch bijzonder na zes jaar ineens een ruisje).
Wij kregen verwijsbrieven voor de jaarlijkse controles die we in Nederland ook lieten uitvoeren en ik mag nog een rondje bloed laten aftappen.
De meiden vonden het gezellig bij de huisarts en hadden weer praatjes voor tien.

Een prima huisarts volgens ons, 45 minuten later stonden we weer buiten en hadden we ons eerste bezoekje aan de huisarts in Canada achter de rug.

De volgende dag werd ik al gebeld door de assistente dat Eva en Julia nog extra gevaccineerd zouden moeten worden.
Hier ga ik nog even achteraan, want de vaccinatie die ze in Nederland rond de vierde verjaardag geven, moet hier na de vierde verjaardag. Eva heeft hem 8 dagen voor haar vierde verjaardag gehad en zou nu volgens de regels in Ontario toch opnieuw dezelfde vaccinatie moeten krijgen. Lijkt mij wat onzinnig, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de vaccinatie ineens minder betrouwbaar is als hij 8 dagen voor haar vierde verjaardag is gegeven i.p.v. een dag na haar vierde verjaardag. Gelukkig deden ze daar helemaal niet moeilijk over en kreeg ik meteen het nummer van degene die over het vaccinatieschema gaat. Alleen nog even bellen dus :)