maandag 23 mei 2011

Weer helemaal bij...

Zo de blog is weer helemaal bij!

Het leven hier gaat zo zijn gangetje. Het is mooi weer (en soms ook niet) en we zijn druk met van alles en nog wat. Onze tuin ligt helemaal overhoop, maar de vergunningen voor het zwembad en het tuinhuis zijn binnen. Inmiddels bouwen de buurman en Bert een mooie schutting (de boze buurman blijkt niet zo boos te zijn ;) )en zijn we erg druk met sporten.
We tennissen nu allemaal twee keer per week en Eva begint deze week met twee keer per week voetbal en dan hebben we het nog niet over het zwemmen gehad.
Nog ruim een maand en dan hebben de meiden al zomervakantie. Wat is dit schooljaar omgevlogen.
Ondanks dat we hier minder vakanties hebben dan in Nederland, lijken de meiden nog helemaal niet toe te zijn aan vakantie. Ze genieten van school en kunnen het prima volhouden.
Onvoorstelbaar dat Eva straks al weer naar grade 2 zal gaan (groep 4)en dat Julia straks bij de oudste kleuters hoort. Ze hebben er beide veel zin in! Tot die tijd heeft Eva nog minimaal twee uitstapjes met school.
Ik heb wat medische toestandjes maar gelukkig pakt de huisarts het allemaal actief op en zijn de wachtlijsten in bijv. het ziekenhuis ook erg kort!
Het medische systeem bevalt hier tot nu toe goed (liever dat we het niet nodig hebben natuurlijk).
Deze week was het ook een week van ups en downs. De vader van één van onze vrienden in Nederland is deze week overleden en we hadden hem graag willen steunen, nu kon dat alleen telefonisch. En deze week is ook de eerste baby van de babyboom van de komende twee maanden geboren. Raar om nu zo ver weg te zitten en niet al heel snel de baby te mogen bewonderen.
Komend weekend ga ik een weekend weg met de uitwisselingsstudenten van de Rotary. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn!
Verder ben ik druk bezig om mijn cv klaar te maken voor de Canadese arbeidsmarkt. Ik was niet van plan om te gaan werken voordat Julia ook hele dagen naar school zou gaan, maar ik zag ineens een leuke advertentie. Sharon (de vriendin van mijn gastbroer) studeert iets in de richting van P&O en helpt me om mijn cv helemaal klaar te maken voor de Canadese markt. Nu nog hopen dat het een leuke baan oplevert natuurlijk!

Fijne week allemaal!