vrijdag 3 juni 2011

Een weekend Rotary

Afgelopen vrijdag ben ik meegeweest naar een weekend van de Rotary. Ik was uitgenodigd door het hoofd van het uitwisselingsprogramma van dit district om mee te gaan en om een bijdrage te leveren aan de training voor de studenten die komend jaar naar het buitenland gaan.
Het weekend was hier bijna twee uur vandaan en samen met drie uitwisselingstudenten ben ik er naar toe gereden (één meisje uit Denemarken, één meisje uit Brazilië en een jongen die komend jaar naar Meppel gaat).

Het was een leuk weekend. Ik heb me vooral bezig gehouden met de studenten die nog moeten gaan. Er waren veel workshops georganiseerd voor ze en daar heb ik mijn bijdrages aan gedaan. Erg leuk en de studenten vonden het waardevol dat ik er was.

En het was ook een inspirerend weekend. Mooi om te zien dat deze studenten allemaal mooie toekomstdromen hebben en vol verwachting hun uitwisselingsjaar in gaan of bezig zijn met hun uitwisselingsjaar. Mooi om te zien hoe alle culturen hier wel goed met elkaar om kunnen gaan en er stevige vriendschappen ontstaan. De sfeer van de groep was zo herkenbaar, die was er ook toen ik de uitwisselingsstudent was.

Ook werd er tijdens een workshop een film gedraaid over een project van de Rotary. Het ging om o.a. over de shelterbox. Zie http://www.shelterbox.org/
Bijzonder om bij zo'n organisatie te behoren die echt goed werk doet in de wereld.

Inmiddels ben ik gevraagd om meer weekenden mee te gaan, waaronder een lang weekend in Grand Rapids, USA. Helaas kan ik dan niet, misschien volgend jaar! In ieder geval ga ik mee draaien met de weekend van volgend jaar. Vanaf september gaan die weer beginnen, met nieuwe uitwisselingsstudenten van over de hele wereld.

Inspirerend en een leuk weekend. Wat wil je nog meer!

Nou twee meiden die een leuk weekend hebben met hun papa natuurlijk. Dat is wel toe te vertrouwen aan Bert. De sjoelbak werd van beneden gehaald, er werden pizza's gemaakt en pannenkoeken gegeten. Eva had een feestje (nou noem het maar weer een feest) en in die tijd is Julia heerlijk uit lunchen geweest met Bert. De dames hebben beide lekker op mijn plek in het bed geslapen en het was één groot feest voor ze. Goed geregeld door Bert want zo kan ik zonder problemen vaker weg.