woensdag 14 september 2011

Hoe het gaat

Het gaat goed!

De tijd vliegt voorbij. Het is niet te geloven dat het al weer een jaar geleden is dat we ontzettend druk waren met afronden van het werk,verbouwen en alles inpakken.
In de winkels liggen allemaal spullen klaar voor Halloween, de dag dat we hier zijn komen wonen. Onvoorstelbaar hoe snel dit eerste jaar voorbij vliegt!

We vinden het hier nog steeds heerlijk. Bert heeft een paar goede klussen weten te scoren en is dus druk bezig. Er gebeurd daardoor weinig in en rond ons eigen huis, maar dat is prima. Het is heel fijn dat Bert nu klussen weet te krijgen en dat de mensen allemaal zeer positief zijn!

School is weer begonnen en ik ben me aan het orienteren op de arbeidsmarkt. Ik hoop de komende tijd antwoord te krijgen of ik met mijn ervaringen en diploma's voor bepaalde banen in aanmerking zou kunnen komen. Verder ben ik van plan om mijn Engels nog wat bij te spijkeren en dan vooral op grammatica/ spelling. Kletsen kan ik wel (en dat is vast geen verrassing, lol).

Over anderhalve week gaan we naar het Algonquin Park om daar van de pracht van de gekleurde bladeren te gaan genieten. We hebben er erg veel zin in.

En verder begint er weer een drukke tijd. De meiden gaan weer zwemmen. Julia zit op jazz dance, Eva op acrogym en gaat straks weer voetballen. Lily begint vanavond met haar training. Druk maar wel erg leuk!

En ook nu worden we weer geconfronteerd met het feit dat als er iets ergs gebeurd in Nederland dat we dan erg ver weg zitten. Gisteren is de moeder van Kristel overleden. We zijn er naar van en zouden heel graag even in Nederland willen zijn om haar te steunen. Helaas kan dat niet en is dat toch wel een groot minpunt van het ver weg wonen. Natuurlijk wisten we dat en hebben we ook zeker geen spijt, maar moeilijk zijn deze momenten wel!

Ik zal proberen weer iets trouwer mijn blog bij te houden, maar het leven hier wordt gewoon meer ons leven. Het is niet meer zo bijzonder als in het begin. En dat is ook een goed teken natuurlijk!