maandag 12 december 2011

Bezoek uit Nederland

Sinds afgelopen donderdag is het weer een gezellige Nederlandse boel bij ons thuis. Erwin en Jenny logeren een paar dagen bij ons. Erwin is een vriend van Bert en dan vooral van de lagere school en een beetje van de middelbare school.
Ze hebben elkaar al jaren niet gezien op een hele korte ontmoeting bij een plaatselijke bouwmarkt na. Sindsdien is er weer wat contact via de email en toen ze plannen kregen om zich te orienteren op een evt. emigratie naar Canada wisten ze waar ze terecht konden!
En dus kregen we donderdag bezoek. Voor mij twee mensen die ik nog nooit had gezien of gesproken, dus het is dan even afwachten wat je in huis krijgt. Nou beter konden we het ons niet wensen!
Ze scoorden natuurlijk al punten door een groente thee voorraad voor maanden voor me mee te nemen en bij de meiden scoorden ze door veel hagelslag en vlokken mee te nemen.
Het blijkt erg goed te klikken tussen ons allemaal en zo heb je er zo maar weer vrienden bij. Bijzonder hoe makkelijk contact toch kan gaan.
Vrijdag hebben we een rondleiding op de school van de meiden gehad en zo konden ze zien hoe een Canadese school er van binnen uit zien en hoe het werkt.
Verder heb ik ze de ijsbanen laten zien, want als ze in Canada komen wonen zullen ze vast ook regelmatig een ijhockeyhal van binnen bewonderen.
Verder gewinkeld en nog meer gewinkeld, want er moesten goede winterschoenen gekocht worden, lekkere warme handschoen oftewel ze moesten Canada-proof gemaakt worden want na het verblijf bij ons gaan ze nog naar Manitoba en Alberta.
Zaterdag hebben ze zich georienteerd bij boerderijen en zijn ze veel wijzer geworden van het boeren in Canada.
Zondag is Erwin mee geweest naar voetbal en daarna zijn we gezellig met zijn allen bij Madelyn's diner gaan lunchen. Toen zijn ze vertrokken naar de Niagara Falls en hebben wij ons vermaakt met wat winkelen en het nieuwe spel 'life'. En omdat ik weet dat Ineke trouw mijn blog leest; Ineke 'life' is natuurlijk gewoon het spel 'levensweg' en dat wilde ik al mijn hele leven hebben. Ik weet nog goed dat jullie dat spel hadden en ik dat altijd wilde spelen bij jullie. :) Gelukkig heeft Sinterklaas eindelijk naar me geluisterd en kunnen we het nu hier ook spelen!
Morgen vertrekken Jenny en Erwin naar hun volgende locatie en we blijven volgen wat ze uiteindelijk zullen besluiten.
Van ons mogen ze gezellig hier in de buurt komen wonen!

Morgen krijgen we ook meteen een nieuwe gast (en we zijn niet eens een B&B). Dit keer komt Tana Silverland twee nachtjes bij ons logeren. Dit is een vrouw die twee jaar lang door Canada fietst om geld op te halen voor SOS kinderdorpen. Dit is haar website. We zijn benieuwd!

Verder hebben we naast onze nieuwe gast een drukke week voor de boeg. Woensdagavond treden beide meiden op. Eva met het schoolkoor en Julia met haar klas.
Donderdag treedt Eva met het koor op in een bejaardenhuis en vrijdag gaat Julia schaatsen met de klas. En natuurlijk ga ik mee met alle activiteiten als vrijwilliger. Vrijdagavond hebben we een superise verjaardagsfeest van Matt en gaan dan meteen maar even naar de IKEA. Geen idee wat er voor komend weekend op de planning staat. Eerst maar volop van deze week genieten!