zaterdag 21 februari 2009

Zo weer een horde genomen

Bert is weer terug na zijn Amsterdam avontuur. Hij heeft er een positief gevoel aan over gehouden. Het was intensief; de luistertoets, leestoets en schrijftoets was allemaal meteen achter elkaar aan. Daarna een hele korte pauze voor Bert want hij was als één van de eerste aan de beurt voor zijn interview.

Bert heeft me kort de onderwerpen verteld waar hij over moest schrijven en waar hij over moest praten en ik ben heel blij dat ik deze test niet hoef te doen. Het klinkt erg pittig en Bert gaf aan dat er hier en daar gemopperd werd door mede-lotgenoten.

Nu moeten we wachten en wordt ons geduld weer op de proef gesteld. Over 13 dagen kunnen we de uitslag online bekijken. Spannend!!
Afhankelijk van de scores kunnen we daarna een nieuwe aanvraag doen. Vallen de scores tegen, dan hebben we ws. niet genoeg punten en moeten we of een baanaanbod krijgen of Bert moet de test opnieuw doen.

Ook ik heb mijn dag goed besteed. Ik heb wat lopen zoeken op banensites en interessante organisaties en bedrijven genoteerd, waar we bij langs kunnen gaan als we in Canada zijn.
Verder blijkt er een grote pleegzorgconferentie te zijn in Toronto als wij in Canada zijn. Ik heb contact opgenomen met de organisatie en gevraagd of dit interessant zou kunnen zijn voor mij en of ik me evt. kon inschrijven. Ik zag dat er erg interessante en waardevolle workshops gegeven worden.
Ik kreeg bijna meteen een berichtje terug dat het zeker interessant zou zijn voor mij en dat ik me kon inschrijven. Even later kreeg ik nog en mailtje dat ze indien ik de conferentie bij woon, ze een afspraak met me kunnen plannen zodat ik wat mensen in de pleegzorg kan ontmoeten en we de pleegzorg in Nederland en Canada kunnen bespreken.
Het klinkt echt heel erg leuk en waardevol. Ik wil heel graag binnen de pleegzorg blijven werken en als het hele avontuur niet doorgaat heb ik er in ieder geval een leerzame dag aan over gehouden ;)
Ik zal op de conferentie vast leuke mensen ontmoeten, wellicht contacten opdoen die waardevol zijn en nog hele interesante workshops bijwonen ook! Het nadeel is het prijskaartje, 180 dollar. Hmmmm, ik denk er nog even over na.

We zitten in de de trein en hij begint steeds harder te rijden! Op naar het eindstation, een visum voor Canada!