maandag 13 december 2010

Einde van de week en dus tijd voor een update...

Door de weeks komt het er eigenlijk niet van. We zijn nog steeds druk met ... tsja met wat eigenlijk?

Deze week hebben we een tv en stereo/ blue ray/ weet ik wat hij allemaal kan gekocht en nu kunnen we dus prachtig via de tv naar uitzending gemist kijken (we hebben de pc aan de tv gekoppelt).
We hebben een tv gekocht waarmee je ook bepaalde internetsites kunt bekijken, zoals you tube en een kanaal met allemaal tv series, films en veel kindershows.
Deze week was Barney favoriet bij de meiden en dan bedoel ik niet Barney van de dartpijlen maar Barney het knuffelbeest die met allemaal te vrolijke kinderen liedjes zingt en avonturen beleeft... echt te lief en te mooi zeg maar, maar mijn te lieve en mooie kindjes vinden het geweldig...
Straks kijk ik gezellig via uitzending gemist 'boer zoekt vrouw' op mijn grote tv-scherm. Integreren doen we overdag genoeg, 's avonds genieten we nog erg van de Nederlandse shows.

Verder hebben we een auto gekocht en waren we daar een dag voor onderweg. Het is een mooie auto. Heb nog geen foto maar het is een chevrolet equinox (nu allemaal snel googlen). Het is een bakbeest, maar rijdt heerlijk. Het is een allwheel drive en heeft winterbanden en op de witte wegen hier rijdt dat wel zo veilig!
En vrijdag hebben we hier in Stratford nog een auto gekocht en wel een Dodge Grand Caravan (jullie mogen weer googelen). Een ruime 'van' die Bert ook gaat gebruiken voor zijn werk. Er zitten 4 stoelen en een bank met drie zitplaatsen in en twee stoelen en de zitbank kun je helemaal wegklappen en zo heb je dan dus een grote ruimte waar je spullen in kwijt kunt.

Gelukkig hebben we bij de verzekering nu ook kunnen regelen dat we ons huis verzekerd hebben (kon niet omdat we te oude stoppen hadden, nu nog steeds maar ze geloven dat we er mee bezig zijn en dat zijn we ook) en dat ik ondanks dat ik geen Canadees rijbewijs heb toch zelf mag auto rijden. Heel fijn, want de afgelopen week was ik nogal afhankelijk van Bert. Had ook zijn voordelen hoor, Bert kon mooi de meisjes 's ochtends naar school brengen!

Verder zijn we deze week druk bezig geweest met ziek zijn. Woensdag heeft Julia de hele nacht overgegeven. Het bleef maar doorgaan. Donderdag was ze nog lang niet fit en erg verdrietig omdat ze op school gingerbreadhuisjes gingen maken en ze daar niet bij zou zijn.
Donderdagavond vlak voordat Eva en ik naar de arts-night zouden gaan (daar later mee over) kreeg Eva na het eten een allergische reactie op haar huid. Ze heeft dat eerder gehad en dat ging pas na een paar dagen over en toen had ze naast enorme jeuk ook heel veel pijn.
Gelukkig zakte het al snel wat af en wilde ze toch naar de avond toe, want ze moest optreden.
Bert ging met een zieke Julia snel wat medicijnen halen tegen de allergische reactie (kun je hier zo krijgen, in Nederland niet) en ik ging met Eva naar de arts-night.
Later op de avond kwam het helaas weer terug en zo hadden we een tweede slechte nacht. De volgende dag hadden de meiden schaatsen met school en ze wilden graag heen en aangezien ik er ook zou zijn om te helpen, mochten ze het proberen.

Helaas bleek Eva te veel last te hebben van de jeuk dus die is na het schaatsen weer mee naar huis gegaan. Julia voelde zich goed genoeg en is de hele dag op school gebleven.
Vrijdagavond begon Bert met overgeven en die is het grote gedeelte van de nacht in de weer geweest en was zaterdag verre van fit en toen we dachten dat we alles wel gehad hadden begon Eva vanmorgen met overgeven...

Nou het was me het weekje wel, we hopen nu maar dat we het virus hebben gehad en dat ik niet ziek word ;)