dinsdag 21 december 2010

Weer een stapje

dichterbij het verwezenlijken van mijn nieuwe rol: de ideale huisvrouw.

Nu ik thuis ben moet ik toch een beetje mijn huisvrouw-talenten gaan ontwikkelen en daar heb ik de afgelopen dagen goed mijn best voor gedaan!

Zondag heb ik met de meisjes een heerlijk boltaartje gemaakt. Eerst natuurlijk beslag maken voor het biscuit en daarna een lekkere vulling bedacht.
Het werd uiteindelijk een heel lief klein taartje in de sfeer van de kerst. De vulling was een slagroom met frambozen vulling en de buitenkant hadden we marshmellowfondant gemaakt en gekleurd. De bol was rood en daar op hebben we fondant gemaakt in de kleuren groen en geel, voor respectievelijk de kerstbomen en de ster. Het was een lekker taartje, was enorm blij met mijn geweldige keukenmachine en ik zal het maar niet hebben over hoe ik en de keuken er na afloop uitzagen... daar moet nog hard aan gewerkt worden ;)

Vol goede moed vandaag natuurlijk schoongemaakt, terwijl de kinderen dora zaten te kijken (hmmm de ideale huisvrouw dropt haar kinderen vast niet voor de tv...) en tussendoor even een IKEA-kast in elkaar gezet voor Julia en daarna hebben we zelf pizza gemaakt.
Met die geweldige keukenmachine hadden we het deeg (neen niet uit een pakje, helemaal zelf gemaakt!) zo maar klaar en konden we voor de meiden garlic fingers maken (een pizza met heel veel knoflook en kaas) en voor Bert en mij een gemengde pizza waar we van alles opgegooid hebben! Heerlijk waren ze, echt een geslaagd experiment!

Morgen gaat deze huisvrouw wat lekkere lunch dingetjes klaar maken voor de lunch bij Emma en Angela en dan ga ik mijn meiden op de slee gooien en gaan we gezond door de buitenlucht naar de lunch toe (je moet toch wat als je niet mag autorijden ;) ).

Bert gaat morgen voor het eerst aan het werk. Hij werd vandaag gebeld door het bedrijf wat hem al een aantal keren had benaderd voor werk en ze vroegen of hij morgen kon komen werken. Morgen gaat Bert dus prachtige inloopkasten maken. Ik heb al even gekeken naar het adres en het zijn luxe appartementen, dus kan hij mooi wat ideeen opdoen voor ons huis. Super voor Bert dat hij nu al aan de slag kan!

Zo zijn jullie even op de hoogte waar ik me mee bezig houd nu ik al die vrije tijd heb! Het is natuurlijk maar een lolletje, ik vermaak me overdag echt prima met de meisjes en voorlopig stort ik me gewoon nog even op deze nieuwe carriere!