woensdag 15 december 2010

Gezakt...

En toen moest ik afrijden en waren de onstandigheden verre van ideaal. Er lag veel sneeuw en ijs op de weg en het begon na een prachtige zonnige ochtend te sneeuwen toen ik mijn examen moest afleggen.

Het was een drama. De man die mijn examen af nam was ontzettend onaardig. Ik wilde uit de auto stappen om hem een hand te geven en hij blafte me meteen toe: 'stay in the car and lower your window'. Ok, dat was een leuk begin...

Tijdens het rijden leek het wel of hij geen zin had om me te laten slagen. Liet me fileparkeren in de één na drukste straat van Stratford, waar dus alle auto's om je heen rijden continu. Niet echt een fijne plek. Het keren op de weg gebeurde op een hele smalle weg met heel veel sneeuwbulten (ging prima, maar er waren zat wegen die wat breder waren). Hij zei dat ik een rood licht had genegeerd en daar was ik echt heel verbaasd over. Je mag hier op een rood licht nl. gewoon rechts afslaan nadat je gestopt bent en dat had ik gedaan, maar in discussie gaan met deze man had geen enkele zin.

Na het afrijden gaf hij aan dat ik 'bad habits' had en dat je dat krijgt als je al veel rij-ervaring hebt. Ik keek steeds eerst in mijn spiegel en gaf dan pas mijn richting aan, dat mag blijkbaar niet in Canada. Eerst richting aangeven dan spiegels. Bert deed precies hetzelfde en daar werd niets over gezegd (was in een andere plaats).

Nou ja zeer teleurgesteld dus een nieuwe afspraak gemaakt om weer af te rijden. Helaas mag ik nu niet meteen voor mijn volledige rijbewijs, maar moet ik eerst examen doen voor mijn
G2. In principe mag ik dan hetzelfde als met het volledige rijbewijs behalve dat ik geen alcohol mag drinken als ik rijd, maar dat doe ik toch al niet. Het verschil met het rijexamen dat ik nu moet gaan halen is dat je dan alleen in de stad hoeft te rijden en niet de snelweg ophoeft.
Nou de snelweg die ik gisteren moest nemen was een gewone weg van Stratford naar het volgende dorp en daar mag je wel 60 km per uur... Tsja...

Maar goed de man was lekker bezig, toen wij aan het wachten waren om een andere afspraak te maken, was hij een man die iets probeerde uit te leggen aan het uitkafferen. Bert stond er bij en had accuut medelijden met mij. :)

's Avond een rijschool gebeld en vandaag krijg ik een rijlesje waar hij mij gaat vertellen wat belangrijk is tijdens het examen. Daarna ga ik bellen om te kijken of er een plekje vrij is gekomen. Ik ga niet weer in Stratford afrijden, ik wil deze man niet weer tegen komen!

Een hele dikke tegenvaller dus, ik ben nu afhankelijk van Bert. Ik mag niet meer rondrijden zonder iemand naast me die al 4 jaar rijervaring heeft. Gelukkig is Bert nog niet aan het werk, want zonder auto hier wonen is behoorlijk lastig!
Op dit soort momenten verlangen we wel even naar Nederland hoor. Daar hadden we alles goed voor elkaar en hier moet je alles weer opnieuw opbouwen. Dat is niet altijd even leuk.

Gelukkig kwam Kristin even later langs met een kerstkadootje en een kerstkaart en dat was even gezellig. Daarna met zijn allen naar de kapper en toen naar de Mc Donalds. Daar werden we herkend als de nieuwe Nederlanders (nu is het alsof we daar heel vaak komen, maar dit was de tweede keer) en mochten de meiden na het eten weer naar achteren en zelf een ijsje maken.

Zo sloten we de dag toch nog leuk af en ga ik maar snel proberen het rijexamen toch te halen!