woensdag 16 februari 2011

De perfecte dag...

Vandaag was een heerlijke dag... echt alles was goed!

Vanmorgen scheen het zonnetje heerlijk, al was het wel koud, en dat zonnetje motiveerde mij om een rondje om het park te rennen. Het bleek toch wat kouder te zijn dan ik had verwacht, maar goed doorrennen hielp me lekker warm te worden en te blijven!

Daarna aan het bakken geslagen. Vandaag heb ik zelf broodjes gebakken, daarna nog kleine garlic pizza's en brownies. Want we hadden het plan opgevat om vanmiddag na schooltijd te gaan skieen. Ze verwachten de komende dagen een stuk warmer weer en dan zou de sneeuw wel eens snel weg kunnen zijn (er wordt volgende week weer nieuwe sneeuw verwacht) en met dit prachtige weer, kriebelde het wel heel erg!

Dus om 15.20 stonden we samen bij school, met in de auto de ski's, een tas vol skikleding en een tas vol met broodjes, brownies en mini-pizza's :)
De meiden waren heel enthousiast toen we ze vertelden dat we gingen skieen en smulden van de lekkere broodjes en brownies.
Dit keer zijn we naar Kitchener geweest om te skieen. Het is zo'n 40 minuten rijden en is een stuk groter ski-gebied dan waar we zaterdag geweest zijn.

Na het kopen van de kaartjes konden we dan de piste op. Voor Julia hadden we een harnasje gekocht met een soort 'teugels' waardoor ze samen met Bert al heel leuk kon skieen! Ze vond bochtjes maken maar stom, ze vond racen veel leuker.

Eva en ik hebben samen geskied en wat ging dat lekker. Ze heeft geen angsten en ging zo met mij de pistes af. Ze vond de stoeltjeslift geweldig, totdat ze er af gleed bij het opstappen en ze (gelukkig) aan mijn armen hing (anders had ze een mooie smak gemaakt...)
Gelukkig werd de lift redelijk snel stopgezet en kwam er iemand aan rennen.
Daarna is ze weer vrolijk dezelfde lift in gegaan.

Het was echt genieten, voor het eerst voor Bert en mij weer skieen in zo'n tien jaar denk ik (en die laatse keer was zeker geen succes met een gebroken arm (Bert) en een kapotte knie (Mirjam)), maar blijkbaar verleer je het niet. Heerlijk dat Eva al bijna in mijn tempo mee kan komen en wat heerlijk dat we dit na schooltijd even kunnen doen!

Ze hebben het anderhalf uur volgehouden en toen was Julia wel moe (was toen ook al ruim 18.00 geweest).

Nu liggen ze in bed en is het stil Ik duik een warm bad in en ga nog even nagenieten.

Wat een geluk!


We hadden weinig tijd voor foto's en filmpjes, maar Bert heeft één filmpje gemaakt van Eva en mij. Het is nogal onduidelijk, maar op de piste zie je een wat groter donker persoon met een klein persoon er vlakbij. Dat zijn wij :)