zondag 24 juli 2011

Bruiloft!

Voordat opa en oma (mijn ouders) weer een weekje op bezoek kwamen hadden we eerst een bruiloft. Mijn gastbroer en zijn vriendin gingen trouwen en wij waren met zijn viertjes uitgenodigd om de hele dag aanwezig te zijn. Een hele eer! De dresscode was 'formal attire' en na wat googlen uiteindelijk besloten wat we zouden aandoen. Bert zijn mooie licht linnen pak en ik een strak jurkje. Voor de meisjes hadden we al prachtige nieuwe jurkjes gekocht.

De bruiloft begon uiteindelijk 45 minuten te laat en dat was wel te verwachten. Sharon en haar familie zijn altijd te laat. De ene kant van de kerk zat al braaf om 15.00 te wachten, terwijl de andere kant nog helemaal leeg was. Uiteindelijk zijn ze getrouwd. Het was een niet-religieuse dienst met een vers uit de Koran en een vers uit de bijbel. Sharon zag er prachtig uit en Derek leek ineens volwassen (en dat is hij natuurlijk al jaren)!

Na de dienst gingen we naar het complex waar de rest van de dag gevierd zou worden. Ondertussen was de naaste familie foto's aan het maken. Het was erg gezellig, we leerden de half zussen van Derek beter kennen. Toen ik bij Derek in huis woonde, studeerden zij en heb ik ze beide maar twee keer gezien. Verder zag ik heel veel bekenden van mijn tijd in Mildmay. Grappig om iedereen nu 15 jaar ouder te zien!
Lekker wat gedronken en lekkere happjes gegeten en wachten op het bruidspaar. Ze zouden volgens planning om 17.00 aanwezig zijn, uiteindelijk kwamen ze pas om 18.30. Niet dat iemand daar mee zat, iedereen had dat van te voren wel gedacht en het was ook heel gezellig om met iedereen wat te kletsen.
We hadden een vaste tafelindeling en wij zaten bij de familie. Erg gezellig en heerlijk gegeten. Daarna veel toetjes, de bruidstaart, gedanst en wat traantjes gelaten bij de toespraken. Op zulke momenten is het gemis van Wayne duidelijk aanwezig.
De meiden hebben zich prima vermaakt de hele dag. Fijn dat ze goed heel laat kunnen opblijven, want daardoor hoefden we weinig te missen van de avond.
Al met een hele geslaagde dag met een prachtig bruidspaar!