maandag 25 oktober 2010

Afscheid met een lach en een traan

Het echte afscheid nemen is begonnen.
Gisteren hadden we ons afscheidsfeestje en het was echt geweldig!!
Ontzettend veel vrienden en familie zijn gekomen.
We hadden twee zaaltjes en in het ene zaaltje werd naar hartelust geknutseld door kinderen. Het was er een oase van rust.
Verder hadden we buiten een luchtkussen en dat was ook een doorslaand succes. We hadden hem net opgezet en toen kregen we een enorme hoosbui. Gelukkig bleef het daarna droog en konden we hem even droogdweilen en was hij droog toen de gasten kwamen.
De ruimte was gezellig versierd en verder heb ik helemaal niets hoeven doen. Mijn broer en Pieter hebben echt hun benen uit hun lijf gelopen. Alles klaar gemaakt in de keuken, gezorgd dat er voldoende drank was ed. Echt geweldig!

En dan het afscheid nemen. Het viel me nog mee, bij een paar echt hele dierbare vrienden hield ik het niet droog, maar verder kon ik gelukkig afscheid nemen met een lach.
De dames hebben het heerlijk gehad. Ze hebben gespeeld en gespeeld en gespeeld en hebben geen traan gelaten. Hun vriendinnetjes zeiden ze gedag met een lach.

Nu zijn we thuis, met twee dikke tassen vol kado's. Bert schat het op zo'n 10 kilo... Hoe we dat mee gaan krijgen... We mogen 4 x 23 kilo mee nemen dus dat wordt wegen en afwegen denk ik wat we mee gaan nemen.
Wel ontroerend wat mensen hebben meegenomen. Mooie fotoboekjes, gedichtje, leuke boeken, veel foto's en veel Nederlandse spulletjes. Ontroerend allemaal.
Ik vond het het emotioneels dat je met de echt goede vrienden je vriendschappen bespreekt en echt benoemd hoe waardevol die vriendschappen zijn. Normaal zeg je dat niet zo snel, maar dit was heel mooi. Best een goed idee dat emigreren.

De meiden zijn bij opa en oma gaan logeren en wij gaan vanmiddag en vanavond naar de sauna. Ik heb er zin in.

Morgen de meiden ophalen en dan gaan we uit eten met mijn schoonouders en schoonzus, zwager en kids. Donderdag de hele dag weg met mijn ouders, broer, schoonzus en kids en dan gaan we zaterdag al naar mijn broer om daar onze laatste nacht te beleven. Zondag vliegen we om 9.00 en gaan we uitgezwaaid worden door mijn ouders, broer, schoonzus, schoonzus, zwager en kids. Dat wordt nog wat...

Zo een heel verhaal, maar goed ik beleef ook heel wat deze laatste dagen.
Lieve allemaal die ons hebben opgezocht afgelopen zondag; heel erg bedankt en een hele dikke kus van ons. Voor iedereen die geholpen hebben, ontzettend bedankt! ik heb helemaal niets hoeven doen!