dinsdag 8 maart 2011

Wennen

Het blijkt toch wel wennen om niet te werken. Het is niet dat ik me verveel ik heb genoeg te doen en vermaak me uitstekend met vrijwilligerswerk op school en met nieuwe gerechten uitproberen.
Toch knaagt het wel, voor het eerst ben ik financieel afhankelijk (en ja Bert is afhankelijk van mij wat betreft de kinderen, dat weet ik wel) maar het voelt best vreemd. Stiekem houd ik vacatures in de gaten, terwijl dat helemaal geen zin heeft. Mijn diploma is hier nu nog weinig waard en met Julia die maar twee dagen naar school gaat zit werken er voorlopig even niet in. Het zal wel met mijn opvoeding te maken hebben ;)
Ik weet dat het nu niet anders kan en dat ik gewoon lekker moet genieten van de tijd met de meiden, maar ik geloof dat ik over anderhalf jaar toch wel weer erg blij ben als ik een leuke baan zou vinden met leuke nieuwe uitdagingen!

Maar goed tot die tijd duik ik in het vrijwilligerswerk en dat balletje begint leuk te rollen. Naast de dingen op school ben ik actief geworden bij de Rotary. Afgelopen zondag had ik een training voor de Youth exchange officers en counsellors en de dag er na kreeg ik de vraag van het hoofd van het uitwisselingsprogramma voor het hele district of ik iets zou willen en kunnen betekenen in de traing voor de toekomstige uitwisselingsstudenten. Nou een leuke nieuwe uitdaging dus!
Eind mei is er een weekend voor de toekomstige uitwisselingsstudenten en voor de uitwisselingsstudenten die nu in dit disctrict wonen en ik ga dat weekend de studenten voorbereiden op hun jaar en de huidige studenten voorbereiden op de terugkomst. Heel erg leuk!

Zo en nu ga ik mijn spullen pakken om de kleuters mee te helpen met schaatsen. Je kan het maar druk hebben ;)