vrijdag 19 juni 2009

Children's aid

Vanmorgen heb ik een gesprek gehad bij de children's aid hier in Stratford met iemand van de afdeling pleegzorg.
Ik wist door de conferentie al veel over de pleegzorg in Canada, dus hebben we het vooral wat gehad over de verschillen en hoe hun team eruit ziet.
Het blijkt maar een klein team te zijn en er is zeer weinig verloop (logisch pleegzorg is ook erg leuk!) en als er al een vacature vrij komt dan wordt die vaak intern opgevuld door jeugdbeschermers. Daar is het verloop groot.
Ze was wel enthousiast over mijn verhaal en ze gaan nu kijken of ze wellicht nog tijd hebben zodat ik langs kan komen en wat kan komen vertellen over de pleegzorg in Nederland.
Dat doe ik natuurlijk graag, zo leer ik meer mensen kennen en dat kan nooit kwaad.
Ze vertelde wel dat het voornamelijk full-time banen zijn, tsja dat is wel erg jammer. Ik zie mezelf niet full-time werken.
Maar wie weet, het was in ieder geval wel leuk om met iemand uit het werkveld te praten. We zaten in een spreekkamer, beide kanten met van die spiegelramen en een camera om de boel in de gaten te houden. Wat een verschil met onze spreekkamers op kantoor!

Verder heb ik er misschien voor Bert nog een dagje meelopen met een architect geregeld. Haar man is architect en ze vroeg zich af of Bert daar wellicht in geïnteresseerd zou zijn. Natuurlijk is Bert dat, dus nu maar afwachten of hij tijd heeft om Bert een dagje mee te nemen.