zondag 7 juni 2009

Rotary!

Dit weekend was het de district conferentie van het district waar ik uitwisselingsstudent was. Ik had aangeboden om te helpen en dus mochten we met zijn viertjes vrijdagmiddag en avond gezellig aanwezig zijn bij het zwembadfeest en BBQ die georganiseerd was voor de uitwisselingsstudenten. We moesten een beetje opletten of ze zich zouden gedragen, maar dat bleek geen enkel probleem.
Ontzettende leuke jongeren en erg leuk om me weer onder de uitwisselingsstudenten te begeven en naar hun verhalen te luisteren. De meiden hebben de hele middag en avond gezwommen in het best frisse zwembad en het erg warme bubbelbad. Ze vermaakten zich uitstekend met de jongeren!
Vandaag (zaterdag) mocht ik een speech houden voor een grote zaal met Rotarians.
De speech ging over mijn jaar als een uitwisselingsstudent en hoe het mijn leven heeft beinvloed. Het was een groot succes, menig traan moest weggeveegd worden bij de toehoorders en na afloop kreeg ik een staand ovatie. Altijd leuk natuurlijk!
De rest van de dag werd ik steeds benaderd door mensen die me vertelden hoe geraakt ze waren door de speech en door een aantal clubs ben ik gevraagd om daar ook een speech te komen geven! Ik zal de komende weken dus wellicht nog wat meer gaan speechen.
De beide Rotary clubs van Stratford hebben me gevraagd of ik geen Rotarian wilde worden voor hun club. Ik heb geen idee wat het allemaal zou inhouden, maar ik heb wel aangegeven dat ik graag in de toekomst iets zou willen betekenen in het jongerenprogramma door bijv. activiteiten ed. te organiseren voor de uitwisselingsprogramma's.
De 'baas' van het district gaf aan dat ze heel graag wilde dat ik een rol kreeg binnen het district. Blijkbaar heb ik een goede indruk achtergelaten.
We zullen zien wat de toekomst brengt!
Het was erg leuk dat er een man op me afkwam die me nog herkende, hij had me verzorgd toen ik mijn kniebanden had gescheurd op de skipiste en een hele tijd herinneringen opgehaald met één van de begeleiders destijds. Hij was op alle weekenden aanwezig en hij wist zich nog heel wat te herinneren van mij.
's Middags naar een tractor dance gekeken. Dit zijn tractoren die 'dansen'. Wel geinig om te zien, maar meer dan dat is het ook niet.
's Avonds de pizza-dinner van de jongeren begeleid en daarna nog even bij de 'echte' meeting gekeken. We werden nog gevraagd om bij het gala- diner aanwezig te zijn, maar daar hebben we maar vriendelijk voor bedankt.
Ik ben moe, het was een intensief dagje, maar wel een hele fijne! Eindelijk kreeg ik de kans om de mensen die het mede mogelijk hebben gemaakt dat ik zo'n geweldige ervaring heb opgedaan te bedanken. Dat was erg fijn!
Bert en de meiden hebben zich prima vermaakt bij Janice. Bert heeft wat apparaten gerepareerd en een kast in elkaar gezet en later waren ze aanwezig bij de tractor- dance en het pizza-diner.
Vanavond nog de drie meiden ophalen die hier logeren en dan naar bed!