woensdag 10 juni 2009

Een vervolg..

vanmorgen heb ik een speech gegeven voor een Rotary-club in Stratford en wederom waren de reacties zeer enthousiast! Eén vrouw was er zelfs helemaal emotioneel door geworden, toch bijzonder dat mijn speech zo'n impact maakt blijkbaar. Dit was voor een groep van ruim 30 Rotarians en dit maal een stuk jonger (maar ik was nog steeds veruit de jongste) publiek!
Donderdag ga ik op bezoek bij de andere Rotaryclub in Stratford, zij hebben zo'n 130 leden! Verder ben ik uitgenodigd om een speech te geven bij de Rotary club van London in juli.

Ik vind het heel erg leuk om te doen. Leuk om mensen enthousiast te maken en natuurlijk is het leuk dat mijn speech zo goed aanslaat!

Vandaag hebben we verder contact gehad met de school waar Eva even mee mag draaien. Ik heb met de juf gesproken en ze klonk erg lief. Ik mag er eerst even bij blijven als dat nodig is. Eva gaat dinsdag dan een stukje meedraaien. Eva was heel teleurgesteld dat ze niet mocht blijven lunchen, maar helaas gaan hier de kleuters maar halve dagen.

Met de meiden gaat het super. Ze beginnen steeds beter en meer Engels te spreken, echt verbluffend! Hele zinnen, veel liedjes en erg leergierig in het leren van nieuwe woorden zijn ze beide.
Nu maar zien of we het wat kunnen bijhouden als we eenmaal thuis zijn!

Met Bert en mij gaat het ook prima. Bert heeft heerlijk kunnen klussen bij Janice en vandaag zijn we nog naar twee kringloopwinkels geweest waar Bert erg blij van werd! De meiden ook want ze zijn een barbie-auto, barbie-motor en wat boekjes rijker. We hebben ze maar gezegd dat we het niet mee kunnen nemen en dat we het straks in de basement van Janice stallen.

Wat betreft ons gevoel over de emigratie: we willen er echt voor gaan. Er zijn geen twijfels op dit moment, al zullen die er heus wel weer komen als we eenmaal terug zijn. We vinden het hier zo fijn, we voelen ons echt thuis in dit stadje en in deze maatschappij. De meiden willen ook graag verhuizen, al hebben die natuurlijk geen enkel idee wat voor consequenties het zal hebben. Vooral voor Eva zal dat best heel pittig zijn, ze leest nu al bijna iedere dag uit het boekje van haar klas, dat zal nog best een heel heftig afscheid worden denk ik.

Verder deze week een rustige week. Dit weekend gaan we naar Goderich, als het mooi weer is gaan we dan naar het strand en verder gaan we het e.a. bespreken met Wes, want nog zo'n drie weken en dan komt hij naar Nederland!

Tot slot wil ik even zeggen dat we het ontzettend leuk vinden dat er zoveel mensen onze blog lezen en dat we zulke leuke reacties krijgen in het gastenboek! Het eerste wat ik doe 's ochtends is de pc aanzetten om te kijken of er nog mail is. Bedankt dus!!