zondag 28 november 2010

Eh wat zeg je nou Eva?

Eva gaat lekker op school. Maandag hebben we een gesprekje gehad op school met haar juf en ze doet gewoon lekker mee. Ze is af en toe verbaasd over de moeilijke zinnen die Eva al uitspreekt. Gaat prima dus!

Deze week kreeg Eva een briefje mee. Ze hebben een kunstavond georganiseerd met allemaal kunstenaars ed. en daar mag iedereen aan mee doen van de school incl. de ouders. Er worden allemaal workshops gegeven en dat zal plaatsvinden in een heel groot gebouw hier in de buurt. Naast de uitnodiging had Eva er nog een briefje bij zitten, van het koor.
Of ... ook aanwezig was die avond en als .... aanwezig was of ze dan mee kon doen met het optreden en dat ouders er dan wel voor moesten zorgen dat ze bepaalde kleding aanhadden. Wij hadden geen idee wat we met dat briefje moesten dus vroegen we Eva maar eens om verduidelijking. 'Oh ja hoor' zei ze (alsof het de normaalste zaak van de wereld is): 'ik ben lid geworden van het koor, dat leek me wel leuk'.

Euh ok dan...

Om zeker te zijn of ze het wel goed begrepen had, hebben we de juf maar even een briefje geschreven en idd. kregen we de volgende dag bericht dat Eva bij het koor zat en dat ze 9 december gaat optreden. Wij vinden het erg leuk voor Eva en zijn erg benieuwd naar haar zangcapaciteiten. Ze heeft al verteld dat ze twee Franse liedjes gaan zingen, dus een hele uitdaging voor haar. En zuiver zingen en ook nog in het Frans. En wij mogen gaan shoppen voor de juiste kleding ;)
De verwachtingen zijn natuurlijk hooggespannen, want Justin Bieber is vast zijn zangcarriere begonnen in het koor, hij zat op dezelfde school (en voor wie niet weet wie dat is; Justin Bieber is een werelsterretje)

Donderdag na het schaatsen zei Eva's vriendinnetje dat ze veel zin had in maandag want dan begon de drama-club. Oh ja zei Eva, daar heb ik ook zin in! Euh... ok... Je bent ook lid van de dramaclub? En ja hoor beide meiden knikten dat Eva idd. ook leuk toneel gaat spelen in de pauze op maandag.

Ik geloof dat onze Eva er wel komt. Ze heeft zo te zien haar draai prima gevonden!

Volgende week vrijdag mag ik komen spieken, want dan gaan we naar het klei-cafe en ga ik mee als vrijwilliger. De week erna gaan beide dames schaatsen met school en hoop ik ook weer mee te kunnen als vrijwilliger. Zo leer ik de school, de leerkrachten en de kinderen wat beter kennen!