zaterdag 13 november 2010

En wat doen we

gedurende de hele week?

We zijn vreselijk druk, nog steeds. Vandaar dat we nog weinig reageren op berichtjes in ons gastenboek en andere berichtjes die we krijgen. Emigreren kost veel tijd.
Alles kost veel tijd. Boodschappen doen, nieuwe contacten op doen (al gaat dat verrassend makkelijk tot nu toe), dingen uitzoeken en regelen, het kost veel meer tijd dan in Nederland. Niet omdat ze hier heel traag zijn (wel trager dan in Nederland, of misschien mooier gezegd relaxter), maar omdat we onze weg nog moeten vinden.

De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met de basement (de kelder) voor een deel te slopen. Dat geeft veel rotzooi wat dan weer afgevoerd moet worden en dan moeten we eerst uitzoeken waar dat kan ed. Verder hebben we een laminaatvloertje uitgezocht voor de basement, ook daar weer rondzoeken naar het juiste bedrijf. We zijn aan het rondkijken voor een gashaard en zo vullen de dagen zich snel.

Ik breng 's ochtends Eva en Julia naar school. School begint hier om 8.55 en eindigt om 3.20. Ze zijn geen middagen vrij. Julia gaat de ene week twee dagen en de andere week drie dagen. Ze hebben het beide geweldig gedaan deze week, de leerkrachten waren erg enthousiast!
Vrijdag heb ik ze wandelend opgehaald. Het is met de auto 1 minuutje rijden, maar nu deed ik er 20 minuten over met de dames. Het was heerlijk weer en het was zelfs zo lekker dat de meisjes zonder jas naar huis konden lopen!
We hebben veel geluk gehad met het weer, het is iedere dag stralend weer!

Vrijdag ben ik naar Kitchener gereden en ben daar goed geslaagd. Ik heb winterlaarzen gekocht en eindelijk drinkglazen. We hebben overal gekeken, maar overal hadden ze alleen maar glazen waar je meteen een halve liter inschenkt (beetje overdreven). Eindelijk vond ik in een hele grote winkel normale (voor ons dan, de Canadezen die we op bezoek krijgen zullen het wel belachelijk kleine glaasjes vinden ;) ) en vond ik ook nog een apparaat waar ik mee kan grillen, wafels en pannekoekjes kan bakken en tosti's kan maken.
Na de aankoop van de grote keukenmachine (kitchen aid) en nu deze aankoop, ben ik hard op weg om een echte huisvrouw te worden ;)

Heerlijk om even te winkelen. Het is een prachtig overdekt winkelcentrum met heel veel leuke winkels. Ideaal!

Vrijdag zijn we dus 's avonds naar de intocht van de kerstman geweest en zaterdag kwam Kari op bezoek voor Eva's verjaardag. Gezellig wat gegeten in een restaurantje hier in de buurt en daarna hebben we niet zoveel gedaan in het huis. Bert is aan het slopen in de basement en de meisjes geven optredens terwijl ik cakejes aan het bakken ben voor morgen!

Ik ben de laatste dagen wat grieperig, was al bijna mijn stem kwijt, maar het lijkt niet door te zetten.
Ik hunker inmiddels naar ons eigen bed, het bed waar we op slapen is echt ontzettend hard. Zelfs na wat lagen tapijt wat we er op hebben gelegd is het net een plank. Nog twee nachtjes en dan slapen we weer heerlijk zacht :)